Thursday, July 10, 2008

main kuda


main kuda..... selasa 7 julai 2008, merentasi padang pasir yg kering kontang tanpa sebarang haiwan atau tumbuhan.hanya berbekalkan seekor kuda aku dan kengkawan dapat mengikut apa yg disuruh oleh rasulullah SAW untuk dipelajari:menunggang kuda,memanah dan berenang...
kuda,kuda,kuda...memang susah untuk menunggang kuda.arahan kita tak diikuti.tp kalau tuan dia datang tahu dia buat apa yg perlu dia buat.tu yang aku geram.geramm..geramm...memang geram.mungkin aku orang malaysia,so, dia buat tak paham plak kuda tu.rupanya memang camtu kot.sbb bila aku cakap bahasa arab dia paham skit.makna kata binatang ni memang paham kata-kata kita cuma tak mampu bercakap aje.ni andaian aku je.
memang seronok,memang seronok,kesannya selama dua jam menunggang,sakit gak belakang aku nih,pastu tambah ngan hitam lagi.hehee...bukan senang nak putih balik nih.beberapa tahun nak putih ,tp hanya 2jam membuat aku hitam daa.ada satu yang aku tak syok kat sini...hampeh punya arab Mesir(arab yg paling teruk dikalangan orang arab) aku kena tipu skit laaa.kata dia nak bawa pi piramid tp last2 aku kena jalan kaki pi piramid.memang tak da belas kasihan .dah laaa panas danjauh.
bayangkan merentasi padang psir pada waktu matahari diatas kepala,bermandikan peluh.berbekal kan beberapa botol air botol,mendaki bukit pasir yang terik...membuatkan aku nak tumpang je van pelancong...tapi duit ciput, buat cara ciput je lah kan...so jalan kaki gak sampai kat piramid sampai asar..nasib dah asar tak lah panas sangat. berlindung di belakang piramid .kami pun berehat.sampai hilang penat.tika menunggang kuda sakit belakang,kali nii tambah plak sakit kaki.wah macam menyesal plak.nak sesal pun dah habis berjalan..

akumemang benci ngan arab mesir niii.habis sumpah kitorang,dahla kena tipu masa naik kuda, kena tipu pulak masa beli air.akhir kali yang aku tak tahan masa kitorang nak balik,cari bas kan. adaka ka patut dia mainkan kitorang...dah tengah letih camtu sesenang je nak tipu kita orang.memang kena tipu.rupanya tunggu bas kat tempat dia cakap tu.boleh pulak dia cakap masuk dalam jalan lain.sesuka hati dia.tulah masa tahun pertama aku memang suka kawan ngan arab,dah maikn lama dah menyampah ngan arab niii....dah la tu k.nnti aku cerita lain pulak kehidpuan aku niii...

No comments: